La Résistance!
Välkomna!

Detta är den officella sidan för NHL-laget La Resistance. Ett storsatsande lag med rötter hos GamereactorSE. Ta en titt och bli medlem i vårat forum vetja. Om du redan är medlem se till att logga in!

Northern Stars

Go down

Northern Stars

Post  lyttbacka on 06.03.09 20:03

Vi mötte nyss Northern Stars och gick segrande ur striden. Vilket gör detta till andra mötet och 1 - 1 matcher.

Tyckte vi började matchen bra och hade ett litet övertag, vi tog således även ledningen. Men efter lite otur kring en bakåtpass från mig till Snell så kunde chimera komma i ett halvfritt läge och kvittera.

I andra perioden var vårat hyggliga spel som bortblåst och vi spelade inte på topp. Något NOR var snabba på att uttnyttja och tog således ledningen med 1-2. Men vi växte lite ju mer matchen gick och kom tillbaka i samma tempo som innan.

I mitten av tredje hände dock något olyckligt (Kanske var lyckligt i och för sig med facit i hand Razz) då jag och Snell av någon outgrunderlig anledning tappade connection och vi var tvungna att spela två mot fyra. Men med endast två spelare kvar genomförde Carlbrant och Bait en heroisk insats och vände matchen. Hur det gick till vet jag inte exakt, men de lär ha spelat bra och uttnyttjat dataspelarna.

Skönt att bryta Northerns Stars 29 matcher långa Winning Streak nu efter patchen.
lyttbacka
Admin

Namn : Urban Slobovich
Tröjnummer: : 44
Position: : Högerforward
Antal inlägg : 246

View user profile http://laresistance.swedishforum.net

Back to top Go down

Re: Northern Stars

Post  Gäst on 06.03.09 23:31

2-2:
Tillkom några minuter efter att vi tappade lytt och snell. Samtidigt satt Carlbrant utvisad, vilket inte gjorde mitt jobb något lättare. Men pucken bröts, och förflyttades snabbt mellan mig och dataspelare. In i den offensiva zonen, laddar för curve-shot, som också är menat att bli en liten fint, den finten lurar bort Tonka. Sedan ett curve-shot som går på målvaktens benskydd och upp i nätet.

3-2:
Tillkommer efter ytterligare ett snabb puckförflyttande som Carlbrant avslutar med ett slagskott utanför slottet som smiter in under målvakten stöthandske.

Sedan hade vi även chansen på 4-2, men NS databack lyckades komma i rätt tid tyvär..

Gäst
Guest

Back to top Go down

Back to top