La Résistance!
Välkomna!

Detta är den officella sidan för NHL-laget La Resistance. Ett storsatsande lag med rötter hos GamereactorSE. Ta en titt och bli medlem i vårat forum vetja. Om du redan är medlem se till att logga in!

Company of Geeks

Go down

Company of Geeks

Post  Gäst on 15.02.09 1:18

Hr pratar vi om nötterna i Company of Geeks

Gäst
Guest

Back to top Go down

Re: Company of Geeks

Post  Gäst on 15.02.09 1:43

När får vi i CoG den otroligt stora äran att utmana er i Le Resistance? Vi har ju stöt på varandra ett antal gånger nu men det har aldrig blivit någon match. Synd men det kommer väl

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  lyttbacka on 15.02.09 2:30

Reportanabuse wrote:När får vi i CoG den otroligt stora äran att utmana er i Le Resistance? Vi har ju stöt på varandra ett antal gånger nu men det har aldrig blivit någon match. Synd men det kommer väl

Vi hoppade på grund utav att det sagts att ni startat ett nytt lag? Som fortfarande ligger väldigt lågt i divisionerna. Men ni kanske har hoppat tillbaka? Isåfall blir det match snarast möjligt. Razz
lyttbacka
Admin

Namn : Urban Slobovich
Tröjnummer: : 44
Position: : Högerforward
Antal inlägg : 246

View user profile http://laresistance.swedishforum.net

Back to top Go down

Post  lyttbacka on 15.02.09 4:20

Då var premiärmatchen mot CoG klar. Vi började matchen bra och kunde genom mig själv ta ledningen till 1 - 0. Dock kvitterades det snabbt efter att vi lämnat en lucka öppen framför slottet. Men sedan tryckte vi på ordentligt och vi kunde lämna den första perioden med en tvåmålsledning 3-1 då jag lyckades sprätta upp ännu två puckar i första krysset.

Dock fick Carlbrant, vår center, problem med uppkopplingen under slutet av första och kunde inte vara med. Vilket medförde att vi forwards fick ta mer defensivt ansvar under de sista perioderna. Men det funkade hyggligt ändå och vi utökade ledningen till 5-1. En ledning som höll sig ända tills den sista minuten av tredje då vi förmodligen blev lite väl självsäkra och målkåta att det rann iväg till 5-3 då vi lämnade lite öppet bakåt.

Dock en mycket väl genomförd match från vår sida, både defensivt och offensivt. Och vi har haft en helt perfekt dag då vi slagit Finnish Washers, The Nordic Legion och Company of Geeks. Bådar gott!

Spelare:
Mordaren (LW)
Carlbrant (C)
Lyttbacka (RW)
Bonie83 (LD)
lyttbacka
Admin

Back to top Go down

Post  Gäst on 15.02.09 4:55

Ja vi var väl inte riktigt bereda på hur matchen skulle bli och hade tyvärr flyttat ner högerforwarden på backen och låtit backen gå upp en match på kul. Borde vi inte gjort då ni är de bästa på att utnytja skott på första stolpen sen Killer Machines storhetsdagar. Vi hade ju inte så mycket till försvar så så efter tre skott hade ni gjort tre mål.

Men kommer nog bli många roliga matcher framöver tror ja. Men då med ordinarie backar

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  Gäst on 15.02.09 5:46

Måste säga att det var en oerhört tråkig match. Ska inte ha några problem med att stoppa erat eviga cirklande med pucken för att sedan avsluta i första krysset, men det hade vi (av anledning se ovan)! jocolor Otroligt lätt att komma in i eran zon, men vad hjälper det när man ändå slänger bort möjligheten? För att inte glömma nämna mina 4-5 stolpträffar. Tilläggas ska också att jag lirade under lag. sunny

Aja, ni utnyttjade datorns uppenbara svagheter bättre än vad vi gjorde. Vi krossar er nästa gång dock med en sisådär 8 mål.

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  Gäst on 15.02.09 11:39

Reportanabuse wrote:Hr pratar vi om nötterna i Company of Geeks

Haha oj, visste att jag hade glömt något lag men kom inte på vilka (A)

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  lyttbacka on 15.02.09 12:29

Tojje wrote:Måste säga att det var en oerhört tråkig match. Ska inte ha några problem med att stoppa erat eviga cirklande med pucken för att sedan avsluta i första krysset, men det hade vi (av anledning se ovan)! jocolor Otroligt lätt att komma in i eran zon, men vad hjälper det när man ändå slänger bort möjligheten? För att inte glömma nämna mina 4-5 stolpträffar. Tilläggas ska också att jag lirade under lag. sunny

Jo, det vi kan vara riktigt nöjda med är effektiviteten. Dock ska du ha i åtanke att vi bara var 3 st större delen av matchen. Och två av dessa är förmodligen de offensivaste spelare vi har och är väl inte de bästa i hemmåtjobbet. Gjorde dock mitt bästa. Men med ordinarie fullt lag! Dådu!

afro
lyttbacka
Admin

Back to top Go down

Post  lyttbacka on 22.02.09 4:02

Då har vi alltså mötts igen! Vi hade uppställningen:

Ghamari (LW)
Carlbrant (C)
Lyttbacka (RW)
Lantanovic (LD)
Snellhest (RD)

Vi gjorde en jävligt stabil insats och satte många lägen vilket gjorde att det hela slutade 6 - 1 till vår favör. Siffrorna var mer än rättvisa då vi missade ett antal frilägen också. Tyckte CoG blottade sig lite väl mycket bakåt för deras eget bästa och det brukar vi vara relativt snabba att uttnyttja.

Bra och rolig match hur som helst från hela laget. Mycket stabil defensiv som offensiv insats.
lyttbacka
Admin

Back to top Go down

Post  Gäst on 22.02.09 4:30

Ja vi var inte bra bakåt. Men det va nog mitt fel då man inte va helt nykter när man kom hem. Le Resistance är ju inte det lag man vill möta då precis. Ni gör mycket mål och jag var inte där. Vi spelade inte så bra kanske, men vann skott statistiken och time on attack. Tror att vi hade gynats om vi hade en mänsklig målvakt mot er.

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  Gäst on 22.02.09 5:15

CoG 3-2 Ler

ni fick er revanch.. dock hade vi ypperliga lägen att få in kvitteringen men gick inte som vi ville.. annars hade ni bra chanser när vi tryckte upp för reduceringen.

2 bra matcher men en förlust är aldrig kul..

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  Gäst on 22.02.09 5:33

Efter några hinkar vatten så fick vi ju revanch ändå med 3-2. Var med mer denna gången även fast vi kanske inte förde spelet som i den första matchen. Sen var ju målvakterna något mer rättvisa denna gång vilket hjälper en del. Parkerade nere vid vänstra stolpen när ni anföll vilket alltid fungerar. Försvar spelet är ju nyckeln till vinst. Tar på mig första förlusten. Fungerar ju inte när en back inte ens har koll på vart han är på isen. Men i denna matchen så var man mer med på noterna

Men ni är bra inget snack om saken. Inte de spelskickligaste kanske men bra på att göra mål. Men vet man hur man ska försvara sig så tror jag det kan bli en svaghet när nästan allt kretsar kring Slobanovic i anfallet

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  Gäst on 09.04.09 4:34

Ler-Cog 4-7

Ber om ursäkt till mina lagkamrater efter att ha svarat för dagens klart sämsta insats... Cog var som vanligt äckligt effektiva på att utnyttja minsta lilla misstag. Med betydligt bättre försvarsspel så hade vi kanske haft en bra chans att vinna denna match, så var dock inte fallet denna gång.
Tror att vi blev tagna på sängen lite också. Vi hade en ofantligt avslagen historia i matchen innan där även den piggaste kunde ha somnat. Det blev nog lite för stora kontraster när ett av Sveriges bästa lag i, nästa match, plötsligt stod för motståndet...
Well, well... Det är dock inget att skylla på, Cog var bättre denna gång helt enkelt. Vi får hoppas på revansch nästa gång.

Gäst
Guest

Back to top Go down

Post  lyttbacka on 09.04.09 16:15

Ja, alltid lika surt att förlora. Men känns ändå bra att jag det är mot CoG, gillar nämligen deras spelstil. Syns att de har ett utarbetad spelsätt som fungerar och inte lever på bondröta likt *host* Finnish Washers och German Eagles *Host*.

Hoppas på mer framtida drabbningar, de absolut roligaste matcherna just nu är mot dem tycker jag. Brukar bli tighta men ändock ganska målrika matcher, även om de hade lite väl hög utdelning på skotten igår. Razz
lyttbacka
Admin

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down